SIKÇA SORULAN SORULAR

İME Ücret Ödemesi;  Çerçeve Yönetmeliği ve Esasları için tıklayınız.

 

Öğrencilerin teslim etmesi gereken belgeler;

  1. Islak imzalı İME Ön Başvuru Formu (3 Nüsha) (Eklerini unutmayınız.)
  2. Islak imzalı İME Protokol Evrakı
  3. Müstehaklık Belgesi (E-Devlet üzerinden alınabilir.)

 

#1: Ara dönem raporu elden teslim mi edilmeli uzaktan teslim oluyor mu?

→ Kargo ile teslim ya da elden teslim. Teslimatın gecikmesi gibi durumlarda taratıp atılabilir fakat kargo yine de gönderilmelidir.

 

#2: İşveren değerlendirme formunun teslim tarihi ne zaman olmalıdır?

→ Hem ara raporda hem de en sonda kapalı zarfta ve zarf mühürlenmiş ve imzalanmış olmalı.

 

#3: Gözetmen imzası her sayfa sonuna mı? Yoksa proje başındaki bir sayfa için mi gerekli? 

→ İlk sayfa imza, sonraki sayfalar paraflanacak.

 

#4: Puantajlar ve dekontlar her ay gönderilecek mi? 

→ Puantajlar ve dekontlar her ay dekanlığa mail atılacak. Puantaj tablosu işyerinden edinilebilir. Tüm eğitim süreci boyunca her güne doldurulacak.

 

#5: Hastalık gibi bir sebepten dolayı İME’ye gidilmediği durumda ne yapılmalıdır? 

→ Böyle durumlarda hastaneden alınan rapor, bilgi kısmına bölümdeki ilgilenen araştırma görevlisi ve hocalar eklenerek dekanlık mail adresine gönderilmelidir.

 

#6: Ara rapor formatı ilk sayfasındaki işletme sorumlusu kısmını kim doldurmalı? 

→ Bazı işletmelerde işletme sorumlusu ve eğitici personel aynı kişi. Farklı kişi olması durumunda ikisi de imzalamalı. İşletme sorumlusu = İşletme Yetkilisi

 

#7: İşveren değerlendirme formunu kim dolduracak? 

→ İşveren değerlendirme formu eğitici personel tarafından doldurulmalı. 

 

#8: Kargolar kimin adına gönderilecek? 

→ Ara raporlar sorumlu öğretim üyesi adına gönderilmeli. Adres olarak fakültemizin dekanlığı yazılabilir. 

 

#9: İME sonunda harf notu verilecek mi? 

→ İME sonunda raporlar ve eğitici personel değerlendirmesi incelenip bunlara göre harf notu verilecektir.

 

#10: Uygulama raporunda (Son Raporları) ara rapor sonrası mı yoksa tüm eğitim sürecindeki haftalar mı yazılacak?

 → Tüm eğitim sürecindeki haftalar raporlanacak.

 

#11: Bahar döneminde İME yapmak istiyorum. Güz veya bahar döneminde alttan dersim varsa İME yapabilir miyim?

 → İME yapabilmek için öğrencinin, bahar dönemlerinde hiç almadığı veya alt dönemlerden devam zorunluluğu bulunan dersi olmaması gerekmektedir. Bahar döneminde alttan kalmış devam zorunluluğu bulunmayan dersler, İME yapılmasına engel değildir. Aynı şekilde devam zorunluluğu olan ya da olmayan güz döneminden herhangi bir veya birden fazla alttan ders, İME yapmak için engel değildir.

 

#12: İME yapmam durumunda ücret alacak mıyım?

 →Kamu kurum ve kuruluşlarında İME yapılması durumunda ücret ödenmez. Özel sektörde yapılan İME'lerde, firma ücret ödemesi yapmak istiyorsa ödeme yapabilir. Firmanın ödeme yapmak istemediği durumlarda YÖK tarafından öğrenciye ödeme yapılır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

 

#13:  Ön Başvuru Formundaki İşletme Yetkilisi ve Eğitici Personel kimdir?

 → İşletme Yetkilisi, İME protokolünü İşletme adına imzalayan ve öğrenci talebinde bulunan kişiyi, Eğitici Personel: İşletmede Mesleki Eğitim verilen İşletmende mesleki eğitimi bilen ve uygulayan, öğrencilerin eğitimlerinden sorumlu olmak üzere İşletme Yetkilisi tarafından görevlendirilen kişiyi temsil etmektedir. Eğitici Personelin, Staj Usul ve Esaslarda kabul edilen mühendislik unvanlarından birine sahip olması gerekmektedir.